Nacionalinėje moksleivių akademijoje veikia 8 dalykinės sekcijos: biologijos ir biochemijos, chemijos, ekonomikos ir vadybos, informatikos, fizikos ir nanotechnologijų, lietuvių filologijos, matematikos, muzikos.

Įstoję į pasirinktą sekciją (ar sekcijas), 5–11 klasių mokiniai (išskyrus muzikos sekciją) pradeda intensyvų mokymosi kursą, trunkantį visus mokslo metus. Mokiniai periodiškai elektroniniu būdu gauna užduotis iš mokytojų ir dėstytojų (priklausomai nuo sekcijos po 1 arba 2 užduotis per mėnesį). Mokytojai su užduotimi pateikia teorijos, pavyzdžių ir rekomenduojamos literatūros sąrašą, taip pat kiekvienas mokinys gali konsultuotis su užduotis pateikusiu mokytoju, prašyti papildomos literatūros. Nuotolinio mokymosi rezultatai vertinami dešimtbale sistema, moksleiviai gauna grįžtamąjį ryšį bei komentarus, kurių dėka gali toliau tobulėti.

Mokymasis akademijoje gali trukti nuo 2 iki 8 metų, t. y. nuo įstojimo iki 12 klasės.

Be nuolatinio mokymosi ir individualių konsultacijų nuotoliniu būdu, kiekvienais mokslo metais akademijos mokiniams rengiamos Vasaros bei Žiemos sesijos. Jų metu mokiniai dalyvauja dalykiniuose bei asmenybės ugdymo užsiėmimuose, žinias jiems perduoda mokslo, verslo, kultūros ir meno pasaulio profesionalai. Atsiradus galimybei rengiamos atskirų sekcijų trumpos sesijos (2-3 dienų), kuriose mokiniai užsiima praktine savo pasirinkto dalyko veikla.

Ši sekcija savo veiklą pradėjo 2006 m. UAB „Thermo Fisher Scientific“ iniciatyva. Joje sudaromos sąlygos biologijai ir biochemijai gabiems mokiniams įgyti papildomų žinių. Bendradarbiaujama su universitetų dėstytojais ir mokslinių institutų darbuotojais, siekiama padėti geriau suprasti biologinius reiškinius, įgyti daugiau naujausių žinių apie molekulinius gyvybės mokslus: genetiką, biochemiją, molekulinę biologiją, ląstelės biologiją, mikrobiologiją ir biotechnologijas.

Nuotoliniu būdu Biologijos ir biochemijos sekcijos mokiniams pateikiama įvairių biocheminių ir biologinių praktinių bei teorinių užduočių, kurias rengia Lietuvos sveikatos mokslų, Vytauto Didžiojo, Vilniaus universitetų, Biochemijos ir Biotechnologijos institutų dėstytojai bei mokslininkai. Per sesijas mokiniai ne tik klausosi teorinių paskaitų, bet ir turi galimybę dirbti Lietuvos universitetų, Biotechnologijos instituto laboratorijose, kuriose susipažįsta su naujausia mokslinių tyrimų įranga, atlieka bandymus.

Sekijos vadovė: dr. Daiva Baltriukienė - Vilniaus universiteto dėstytoja, VU Gyvybės mokslo centro mokslininkė. Specializuojasi į kamieninių ląstelių, audinių inžinerijos tyrimus. Be mokslinės veiklos, dr. D. Baltriukienė aktyviai užsiima ir papildomomis veiklomis – Nuo 2011 m. ji yra Baltijos laboratorinių gyvūnų mokslo asociacija (Balt-LASA) prezidentė, nuo 2011 m. – Europos laboratorinių gyvūnų mokslo asociacijų federacija (FELASA) valdybos narė, o nuo 2014 m. – Lietuvos kamieninių ląstelių tyrėjų asociacijos valdybos narė.

El. pašto adresas:  daiva.baltriukiene@bchi.vu.lt

Kuratorė: Rugilė Martinaitytė (Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, NMA absolventė).

Ekonomika – tai menas pasiekti gyvenime kaip galima daugiau (Bernardas Šo).

Programos tikslas – lavinti vaikų ekonominį mąstymą, supažindinti su skirtingomis ekonomikos mokslo perspektyvomis bei teorijomis, mokyti stebėti ir vertinti šalies bei pasaulio ekonomikos įvykius, suprasti jos dėsnius.

Užduočių komplektus sudaro įvairūs testai, klausimai, uždaviniai, esė aktualiomis ekonomikos temomis, realių ekonomikos įvykių komentarai ir pan. Rengiant užduotis, atsižvelgiama į mokinių pasirengimo lygį ir pageidavimus.

NMA fizikos sekcijos tikslas yra supažindinti moksleivius su aktualiais fizikos taikymais moksle ir gyvenime, bei sudominti fizikos ir inžinerijos karjeros galimybėmis. Vasaros ir žiemos sesijose moksleiviai turės galimybę gyvai pabendrauti su įvairiose fizikos srityse dirbančiais specialistais, apsilankyti mokslinėse laboratorijose ir aukštųjų technologijų įmonėse. Nuotolinėse užduotyse ir pamokose moksleiviai sužinos apie naujausias fizikos teorijas ir atradimus.

Nuotolinio mokymosi programą sudaro kas dvi savaites siunčiami užduočių paketai, nagrinėjantys aktualią fizikos temą, pavyzdžiui, branduolinė sintezė, gravitacinės bangos, ledynų judėjimas ar naujausia fizikos Nobelio premija. Kartais tema kvies namų sąlygomis atlikti eksperimentą ar apdoroti duomenis. Užduotis sudaro teorijos įvadas, kuriame vaizdžiai išaiškinama tema, pateikiami papildomi informacijos šaltiniai. Užduočių pabaigoje pateikti 6-9 klausimai, kurie padės įtvirtinti žinias. Užduočių sunkumas pritaikytas visiems žinių lygiams. Iškilusius klausimus atsako užduoties kūrėjai ar sekcijos vadovai nuotolinių paskaitų metu.

Fizikos sekcijos skrajutė „Pasimatuok fiziką!“

Sekcijos vadovas: Dr. Aleksas Mazeliauskas – 2005-2007 metų NMA alumnas, buvęs vadoviukas, fizikas teoretikas. Šiuo metu atlieka dalelių ir medžiagos savybių tyrimus sunkiųjų jonų susidūrimų metu Didžiajame hadronų priešpriešinių srautų greitintuve (LHC). Dirba Heidelbergo universiteto Teorinės fizikos institute Vokietijoje.

Puslapis: aleksas.eu

El. pašto adresas: aleksas@nmakademija.lt

Kuratorius: Dr. Vytautas Jakštas – NMA alumnas, ilgametis NMA vadoviukas, fizikas. Dirba Fizinių ir technologijos mokslų centre Vilniuje.

Fizikos sekcijos nuotolinio ugdymo dėstytojai: Tomas Kvietkauskas (Mančesterio universitetas) ir Matas Urbonas (Kembridžo universitetas).

Šioje sekcijoje nuotoliniu būdu mokiniai kuria asmeninį projektinį darbą. Taip jaunieji informatikai įgyja praktinių įgūdžių, kuriuos gali pritaikyti ne tik olimpiadose, bet ir dirbant informatikos srityje.

Mokiniai, kurdami projektinį darbą, įgūdžius pasirinktinai tobulins vienoje iš šių sričių:

  • Kompiuterinė grafika
  • Mašininis mokymas
  • Pranašumo įgijimas žaidimuose (cheat‘ai)
  • Programavimo kalbos kūrimas

Per akivaizdines sesijas daugiau dėmesio skiriama įvairioms mokslinėms ir praktinėms informatikos sritims, mokomasi taikyti įgytas žinias. Mokiniai bendradarbiauja su Lietuvos bei užsienio šalių profesionaliais informatikais, plečia savo akiratį, daugiau sužino apie mokslo ir verslo pasaulį.

Sekcijos vadovas: Tomas Savickas – NMA informatikos sekcijos alumnas, baigęs informatikos bakalauro studijas Mančesterio universitete.

Informatikos sekcijoje taip pat dėsto:  Gediminas Lelešius (Kembridžo universitetas, NMA absolventas, Pasaulinės Informatikos olimpiados prizininkas).

Matematikos sekcijos tikslas - ruošti mokinius matematikos olimpiadoms. Mokiniai į matematikos sekciją priimami nuo 5 klasės. 5-8 klasėse sprendžiami loginiai uždaviniai, siekiama lavinti loginį mąstymą ir dėsningumų pastebėjimą, susipažįstama su įrodymo sąvoka.

Vyresnių klasių mokiniai susipažįsta su pagrindinėmis olimpiadų temomis - algebra, geometrija, kombinatorika ir skaičių teorija. Mokomasi teorijos, reikalingos sprendžiant uždavinius matematikos olimpiadose, taip pat sprendžiami praėjusių olimpiadų uždaviniai, išsiaiškinamos už jų slypinčios pagrindinės idėjos. Visi vyresnių klasių mokytojai patys yra buvusių respublikinių olimpiadininkų prizininkai, tarptautinių olimpiadų dalyviai, prestižinių universitetų studentai, taigi gerai žino, kaip ruošti mokinius, esančius tame pačiame kelyje.

El. pašto adresas: info@nmakademija.lt

Matematikos sekcijoje taip pat dėsto: Birutė Narijauskaitė (mokytoja ekspertė), Gintvilė Rutkutė (University of Glasgow, NMA absolventė).

Muzikos sekcijos moksleiviai atrenkami gyvų perklausų metu. Kiekvienas iš jų sesijos metu dalyvauja ne tik individualiose pamokose, bet ir groja mažiausiai dviejuose kamerinės muzikos ansambliuose, turi choro bei dirigavimo pamokas, lanko seminarus apie įvairius muzikanto gyvenimo aspektus ir turi tris galimybes koncertuoti solo ar kaip kamerinio ansamblio narys. NMA vasaros sesijas vainikuoja bendras visų muzikos sekcijos mokinių koncertas.

Vadovai - „Corpus Musicae“: Mirga Gražinytė-Tyla, Žilvinas Brazauskas (NMA absolventas), Natania Hoffman, Robertas Lozinskis (NMA absolventas), Algirdas Biveinis, Gabrielė Biveinienė.

Tokių renginių metu akademikai ne tik praplečia akiratį ir įgyja vertingų žinių, bet ir susipažįsta su panašių interesų bendraamžiais iš visos Lietuvos. Akademijos mokinius kviečiant dalyvauti sesijose atsižvelgiama į jų nuotolinio mokymosi rezultatus ir pasiekimus olimpiadose bei konkursuose.